snorkelen in het great barriër reef.

1 november 2012 - Hervey Bay, Australië

Vrijdag zijn we gaan snorkelen in het great barier reef.

Het is het grootste koraal rif van de wereld.

We gingen met een boot naar het rif.

Toen we een eindje van de kust waren zagen we opeens dolfijnen springen.

Dat was heel cool. Toen we op de helft waren Zagen we vliegvissen.

Ze konden heel ver vliegen. Toen we er waren gingen we eerst een wetsuit halen.

Daarna de flippers en de maskers. Toen mochten we het water in.

Ik zag mega veel vissen. Ik ging ze probreren te aaien. Het lukte ook een hele grote

Van wel vijftig centimeter lang en twintig centimeter breed.

Toen ging ik naar het koraal het was prachtig ik zag verschillend koraal

Verschilende vissen zeekomkommers. Het was egt prachtig. Ik heb ook een oester van wel twintig centimeter lang en vijf centimeter breed. Toen gingen we met een kleiner bootje

Naar het ladie musgrave island. Daar was een giftige schelp.

Er kon uit die schelp een hele sterke tentakel komen en gif in je spuiten hij was dodelijk.

Toen gingen we door het eiland met een gids lopen.

Toen we weer terug op het platform waren gingen we lunchen. Daarna weer even snorkelen.En toen met een glazen boot. Daar hebben we een hele grote schildpad gezien.

Einde.

Groetjes koen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Oma Marianne:
    1 november 2012
    waaaauw....mijn dag is al goed als ik een paar eekhoorntjes, eenden en vogels heb gezien en op het ogenblik geniet ik van de prachtige herfstkleuren (maar wel in de regen). Jullie zien zoveel en maken zoveel mee dat ik me afvraag waar je al die herinneringen moet opslaan..... geniet ervan! liefs, oma M
  2. Gisela en Jo:
    1 november 2012
    Geweldig, wat een mooi verslag, wij genieten ervan!
    Prachtige foto`s, wie heeft die genomen?
    Thank you.
  3. Kiki:
    2 november 2012
    Wauwieee! Wat een geweldige verhalen hebben jullie. De foto's zien er ook prachtig uit. Drie mooie blonde kinderen bij een prachtige blauwe zee... plaatje!!!
    Snorkelen in het grootste koraal rif, wat een ervaring. Gaaf dat jullie ook dolfijnen hebben gezien. Geen haaien (brr)?
    Heel veel plezier met z'n allen en met de mooie dingen die jullie nog zullen zien.
    Liefs Kiki
  4. René:
    4 november 2012
    Hoe kan ik dit soort mooie stranden ooit bezoeken...wij dachten al mooie plaatsjes te hebben gevonden maar dit slaat alles, super mooi hooi geniet ervan