Paar duizend kilometer verder

20 november 2012 - Kennett River, Australië

Bijna twee weken geleden hebben we de oostkust verlaten voor een 1000km tocht door niets op weg naar Melbourne. 1 lichtpuntje onderweg was het Warnumbungle National Parc, waar we voor het eerst niet op een betonnen strip met geknipt gras eromhee  stonden. Hier hebben we 2 dagen gestaan tussen honderden kangoeroes en emoes. En hier hebben we ook een nieuwe camper gekregen zonder gat in het dak.

Dagen in de auto gaat best goed. Fien kijkt gewoon voor de zoveelste keer 'Tony 10', terwijl Koen en Floor hun eigen huizen bouwen met Mindcraft. Of Floor geeft Fien les in schrijfletters en Koen oefent hard om de rap 'freak tha flow' ofzoiets uit zijn hoofd te kunnen meezingen op de iphone. Lang leve de apparaten!

In Melbourne kwamen we erachter dat we samen 100 jaar zijn, reden voor een lekker etentje in leuk restaurantje in de ultrahippe buurt van Melbourne, die ongeveer net zo hip bleek als de Hennes of Hema bij ons....ze lopen achter hier. Net voor het eten hebben we nog een mislukte fietsendiefstal gezien, en dat gaf weer genoeg praatstof voor een heel diner.

Inmiddels zitten we aan de great ocean road die ook echt great is. Erg mooie uitkijkjes, wilde zee en een zoon die inmiddels denkt dat hij de nieuwe Robbie Nash is met zijn piepschuimen surfboard. Vandaag hebben we in een regenwoud een zip line tour gemaakt, 2 uurvliegen door de lucht aan een kabeltje (zie verhaal Floor). En nu zitten we voor de camper de strijd te verliezen tegen een legertje muggen, vliegen en andere k-beestjes met een passie voor irriteren van mensen. Verder overigens een top camping met heel veel papegaaien, kaketoes, kangoeroes en koalas rondom onze camper.

En we gaan nogniet naar huis....nog lange niet, .....

1. Roos:
    20 november 2012
    Leuk om de verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Dat visje op de BBQ klonk wel al heel aanlokkelijk zeg! Dit heb ik net samen met Sophia gedaan. Sophia vindt het scheepswrak ook heel interessant en leuk. Ze vertelt aan Fien:"Ik heb nog nooit zo'n ding gezien! Ben je er ook in geweest? Fien, heb je een springend dolfijn gezien? En zijn er ook haaien? Dankjewel voor de foto's. Dag Fien. Een dikke kus! Ik ga nu een boterham met kaas eten."
  2. Maryse:
    21 november 2012
    Hi!
    Nou dit zijn de betere berichten op de woensdagochtend om even tussen het wegwerken van 293 items in je mailbox te lezen...
    Hebben jullie zin in een skype-date met the gang met oud en nieuw (jullie zitten dan al in 2013)? Laat maar weten gaan we kijken of we het kunnen organiseren. Liefs!

ps. wij hebben nog altijd geen date kunnen maken dus wat dat betreft hebben jullie niets gemist sinds jullie vertrek ;-)
  3. Monique:
    22 november 2012
    Wrijf het er maar in......:-) Klinkt goed (op die muggen na dan...)!
  4. Oma Gerry en opa Gijs:
    25 november 2012
    Lieve dochter en aanverwanten.

Hier nog even een reactie van je papa op deze rustige zondagochtend (Gerry zit in bad). Ik lees dat alles (afgezien dan van de muggen) prima gaat met jullie. Dat doet ons goed. Hiergaat ook alles prima. Ondanks onze leeftijd zijn we kerngezond. Het is hier nu echt herfstweer: alle blaadjes zijn nu van de bomen gevallen en het stormt vandaag flink (windkracht 9 aan de kust).
    Ik begrijp, omdat ik er niks over lees, dat Fien niet meer verdrietig is over het missen van de vorige skype-sessie.
    We moeten voor de kerst nog maar een nieuwe skype-afspraak maken.
    Ik hoor het wel.

Veel liefs en groetjes van papa en Gerry.