de pinguin parade

27 november 2012 - Canberra, Australië

we zijn gisteren bij de pinguin parade geweest.

het was egt heel leuk!

we zaten op bankjes.

en toen het donker werd kwamen de pinguins uit het water.

ze kwamen pas toen uit het water omdat ze bang waren voor de grote zeemeeuwen want ze waren heel erg klein ongeveer 33 cm. de ouders kwamen uit de zee. ze waren terug van hun jacht. toen gingen ze hun jongeren voeden.

we hebben dat ook gezien.

maar nu moet ik ophouden want anders lukt het niet want we hebben maar heel weinig wifi. en ik moet school doen.

groetjes koen

1. Oma Marianne:
    27 november 2012
    Hi Koen,
    Wat ontzettend mooi moet het zijn om dit te kunnen zien in het 'echt'. Afgelopen zondag heb ik een rapportage op t.v. gezien over pinguins, maar dat haalt het natuurlijk niet bij een live voorstelling. Hopelijk kun je er een volgende keer iets meer over schrijven; waar was het ? hoe vaak gebeurt dat ? heel het jaar of alleen in de lente? Ik geniet van de kunstjes van de vele koolmeesjes en eekhoorns, maar dat is toch iets van een heel andere orde. Geniet van alles wat je ziet ! liefs, XXXXX oma
  2. Floor:
    27 november 2012
    Ha Koen,

Dat klinkt weer leuk :)! konden jullie er ook foto's van nemen? ben benieuwd. En succes met je schoolwerk, zijn je vader en moeder trouwens leuke leraren?

liefs tante floor
  3. Roos,berend,saar:
    1 december 2012
    Hoi
    zijn julie al in de stad geweest?
    en was de pinguin parade leuk?
    wij gaan vrijdag naar thailand
    en is het lekker warm?
    bij ons is het koud bbbbbbrrrrrrrrrrr!
    gaan julie ook pakjesavond vieren?
    en heb je al gesurfd?
    en al geleerd?
    is de camper groot?
    doei groetjes berend
  4. Roos,berend,saar:
    1 december 2012
    floor en fien hebben j ullie al veel dieren gezien?
    veel plezier roos
  5. Mariska:
    2 december 2012
    Wow, wat 'n prachtig gezicht moet dat geweest zijn Koen - al die pinguins. Geweldig! En hoe is 't verder? Wat vond je het leukste tot nu toe? En gaat het surfen goed? Coole foto met die surfboard!!!

Even een 'regeldingetje' voor papa/mama/opa/oma: er zijn een paar dakpannen van jullie huis (door storm) en wij hebben dit verteld aan jullie huurders. Nu - twee weken later - heeft het al behoorlijk geregend maar liggen de pannen er nog steeds naast. Wij hebben geen contactgegevens van jullie opa of iemand anders. Dus vandaar even via deze weg dit bericht. Het zou jammer zijn als er lekkage ontstaat. Een vervelend 'regeldingetje' maar we wilden het jullie wel even laten weten.

Goede reis en we wachten in spanning op nieuwe updates en foto's!!!

Groetjes, 'van de overkant' :-),
    Onno, Mariska, Anice, Matteo en Verena