Cambodja - door Floor

16 januari 2013 - Battambang, Cambodja

Hoi allemaal, hoe gaat het?
Met mij gaat het goed.
In cambodia zijn ze niet zo rijk. daarom hebben ze niet zo goede huisjes. Die zijn mestal gemaakt van doeken en muur en een paar kappote dakpannen. Van binnen een tv een bed en een hele dunne deken en een versleten kussen en een matras en versleten kleren en een stoel. Somige cambodianen hebben aleen doeken als dak, een tv en een stoel en versleten kleren. Ze eten bijna alemaal op de stoep. Wat er grappig is soms heb je helen vieze geuren en soms hele lekkeren geuren. En bijna iedereen heeft een klein kraampje als werk.

Gr floor

1. Gisela en Jo:
    Hello Floor,
    Dank je wel voor je verslag. Wat verkopen deze mensen in hun kramen?
  2. Oma Marianne:
    16 januari 2013
    Hi Floortje, goed verslag, ik zie het helemaal voor me. Jullie zullen wel opvallen met je nieuwe kleren, horloges en alles wat jullie hebben .(een huis thuis met alles erop en eraan, zien de Cambodjanen nog niet eens). Groot verschil met NL he en toch lijken de mensen daar toch happy.....?
  3. Floor:
    16 januari 2013
    Ze zijn soms happy en soms niet
  4. Oma Ria en opa Jacques:
    16 januari 2013
    Leuk Floor! En als je lekkere geuren ruikt krijg je zeker trek? Heb je al veel lekkere dingen gegeten behalve de spinnen? Xxx
  5. Floor:
    17 januari 2013
    Ja als ik de lekkeren geuren ruik grijg ik honger. En we hebben al veel lekkeren dingen gegeten zo als fish and chips clup sandwich en nog veel meer Gr. Floor
  6. Gisela en Jo:
    17 januari 2013
    In Engeland is het de gewoonte om donkere azijn op de Fish and chips te doen, was dat bij jullie ook zo?
  7. Oma Gerry en opa Gijs:
    17 januari 2013
    Nou Floor: ik lees dat je je ogen goed de kost geeft. Je ziet natuurlijk heel veel nieuwe dingen . probeer ze maar te onthouden zodat je er later nog aan terug kan denken. je moet ook maar veel foto's maken om later thuis te zien hoe het in Cambodja was. Hier in Vught gaat alles prima: het is alleen erg koud en er ligt veel sneeuw.
    Groetjes van ons allemaal Opa Gijs, Oma gerry en de hondjes