Busvergissing - door Koen

12 februari 2013 - Thakhek, Laos

Een opstel van Koen. Opdracht: vermijd het woord 'toen'.

Ronald zit met zijn vader en moeder en zusjes in een tuc tuc. Het is een pickup voor de bus. Ze gaan naar Thakek. Ze komen aan, er roepen allemaal mannetjes Thakek! Thakek! Ze laaden hun spullen uit.

Ronald loopt met de mannetjes mee en stapt in de bus. Opeens gaat de bus rijden en Ronald's ouders en zusjes zijn nog buiten. Ronald ziet zijn vader achter de bus aanrennen. Dan raakt Ronald in paniek. Hij rent naar de buschaufeur toe en zegt stop! stop! Maar die verstaat hem niet, ze zitten tenslotte ook in Azië waar niemand engels verstaat.

Ronald kijkt goed hoe de bus gaat dan weet hij waar hij naartoe moet lopen. Als ze bij de eerste busstop zijn gaat hij er meteen uit. De bus stopt en snel gaat Ronald er uit. Hij weet niet hoe hij moet lopen en heeft geen geld. Hij loopt de kant op waar de bus begon met rijden.

Opeens ziet hij andere toeristen. Hij vertelt het hele verhaal in het engels. I think that was the bus, but it wasent the bus and my father, mother and sisters are in the bus station. Can i borro your telephone? Yes sure zijden de mensen.

Ik belde mijn vader en moeder. Die kwamen zo snel mogelijk met de tuc tuc. En alles kwam weer goed.

Einde

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henriette:
    12 februari 2013
    Koen ...je krijgt van mij een dikke 10....!!!
    Xxxxxxx
  2. Oma Ria en opa Jacques:
    12 februari 2013
    En toen kwam alles weer goed, blij dat jij Ronald niet bent. Goed gedaan Koen je hebt een mooi verhaal gemaakt.
    Dikke kus
    Opa Jacques en oma Ria