Australie so far- door Marc

9 november 2012 - Armidale, Australië

Ik heb een paar foto's geplaatst. De eersten zijn van Fraser Island (t/m het scheepswrak) waar Floor een verhaaltje over heeft geschreven. Voor de kinderen waren de dingo's het spannendst. De avond voordat we gingen hadden we zelfs drie huilers tijdens het eten. Op het eiland zelf werd hun angst verder gevoed door 312 waarschuwingsbordjes. Uiteindelijk hebben we één dingo gezien, een magere scharminkel waar Pukkie nog om zou hebben gelachen. Fraser Island was erg off road. Zelfs met een 4wd (Toyota Landcruiser rocks!) was het af en toe tricky. Dirks Defender zou helemaal opleven, eindelijk terrein waar ie voor gemaakt is.

Na Fraser Island zijn we naar Noosa gegaan. Hier hebben we drie dagen op de parkeerplaats van de camping gestaan omdat de Noosa triatlon dat weekend was. Na vier weken obese Aussies -echt overal zijn bbq's - opeens overal afgetrainde lichamen. Ik moet toch meer sporten hier... Met een Nederlandse familie die we telkens zien, de 'Leerssentjes',  (drie kinderen in ongeveer de zelfde leeftijd als onze kinderen) een boot gehuurd, de Noosa river op. Koen ving drie meervallen en nog iets (Fienski staat op een van de foto's te vissen). 's Avonds hebben we de vissen klaargemaakt op de bbq. Baas boven baas, maakte de campingeigenaar de avond tevoren gevangen bull shark klaar.

Na vier weken natuur zijn we een paar dagen naar Brisbane geweest. Eindelijk weer echte mensen, goede espresso en sushi. Wat een relaxte stad. We hebben een mooi houten huis uitgezocht waar we gaan wonen. Met uitzicht op de wolkenkrabbers. Samen met de kinderen zijn we naar het Science Museum geweest, ofwel het proefjesmuseum. De kinderen hebben zich uren vermaakt met allerlei natuurwetenschappelijke proeven. Hierna zijn we nog even gaan zwemmen in een lagoon aan de rivier. In Australische steden zijn overal prachtige zwembaden te vinden (in het noorden ingegeven door dodelijke stingers in de zee), stukken beter dan onze lullige stadsstranden. Op de foto gaat Floor het water in als haar imitatie van Johnny Depp in Fear and Loathing in Las Vegas (kom op, insiders!)

We proberen nu in enkele dagen de zuidkust te bereiken, om de Great Ocean Road naar Melbourne te rijden. We doen dat via het binnenland. Enerzijds omdat we een beetje klaar zijn met de kust (lekker dubbel als je naar de Great Ocean Road gaat), anderzijds omdat het keihard regent. Zo hard zelfs dat we vannacht in Nambucca Heads een lekkende camper hadden. Van het camperverhuurbedrijf mogen we wel een paar dagen in een motel zitten. We zitten nu tegenover de kathedraal in Armidale. Mijn museaal-christelijke hart klopt weer een stukje sneller...

Tussendoor een foto van een paars bloeiende boom. Geen idee hoe hij heet, maar hij schittert constant tussen het overweldigende groen van de Australische kust. Het is iets waar je telkens van geniet. Net zoals van de fantastische douches - wat een harde stralen! -, het rijden in een camper en elke dag een eitje bij je ontbijt. Nu nog overal gratis wifi (afzetters) en Australië is een paradijs. Als het maar niet zo ver weg was.

1. Oma Ria en opa Jacques:
    9 november 2012
    Mooi verhaal enne....gratis is een Nederlands woord, toch?
  2. Iris:
    9 november 2012
    Wauw, wauw, wauw...!!! Ondanks de "minor problems" van regen en lekkage in de camper, klinkt er toch 1 woord duidelijk door in jullie verhalen: relaxed! Echt leuk om de verhalen te lezen en zo een beetje bij te blijven. En de foto's maken het nog levendiger. Beetje jammer dat er een foto van Floor in hangtruitje op staat (staat je super!!!!). Nu is er helemaal geen houden meer aan... Isa wil er ook een ;-)

Bye mates for now en tot het volgend verhaal,

X uit het wereldse Maarssen
  3. Iris:

Bye mates for now en tot het volgend verhaal,

X uit het wereldse Maarssen
  4. Mariska:
    9 november 2012
    Tjeetje, ik zit hier te bibberen achter mijn computertje en wordt ineens meegenomen in zonnige oorden en verhalen...

Wat 'n prachtige reis en wat leuk er zijdelings wat van mee te pikken middels jullie heerlijke verhalen en prachtige foto's. En was dat lekker, bullshark?

Ik zal de kinderen straks meteen vertellen dat er weer een nieuwe update uit Australië is! Jullie krijgen vast nog een reactie... :-)
  5. Es & Rich:
    9 november 2012
    O nee was Madde een van de drie huilertjes na de 312 waarschuwingsbordjes? Wat klinkt het allemaal geweldig ondanks de indoor regen en wat een mooie foto's! Liefs van Es & Rich
  6. Oma Marianne:
    10 november 2012
    Lieve Madeleine, Marc, Koen, Floor en Fien,
    Vandaag heb ik alle reisverslagen gelezen , heb genoten en ben soms wel even jaloers.
    Ik wens jullie het allerbeste, ben heel voorzichtig en geniet nog voor 100 % van jullie droomreis. Tot ziens (God knows when and
    where).
    oma Madeleine
  7. Maryse:
    10 november 2012
    Hallo Koen, Floor en Fien,
    Wij zitten allemaal gezellig aan tafel noedelsoep te eten (net als Kung Fu panda, we sturen een foto via What's app) en jullie foto's te bekijken en verhalen te lezen. We vinden het allemaal heel stoer klinken wat jullie allemaal doen. Jules wil graag weten hoe lang jullie nog in Australie blijven en wat het volgende land is. Hij vraagt ook wanneer hij weer met Fien kan spelen en wil nog een keer met jullie naar Spanje ;-) Thom wil graag van Floor weten wat voor spannende dieren jullie nog meer gezien hebben. Ze zijn vooral nieuwsgierig of jullie ook spinnen, komodo-varanen, wombats, kamelen en kakatoes hebben gezien. Die staan hier op de kaart van Australie. Hij (en Jules) zijn vooral erg onder de indruk van de foto van Koen met de krokodil. Jules zeg dat hij ook een koala wil vasthouden en Casper wil wel snorkelen in het Great Barrier Reef. Wow, wat ziet dat er gaaf uit! En hij wil tegen Koen zeggen dat we al heel veel dieren hebben opgezocht die daar leven. Heel veel plezier nog en tot de volgende keer. Groetjes van de mannen
  8. Floor:
    12 november 2012
    HA lieverds!
    Daar zit je dan op maandagmorgen op je werk stiekem even de blog te checken , beetje jaloers ben je dan wel hoor.... :)
    Leuk om te lezen! hebben jullie ook al veel contact met ausies gehad? of houden jullie het lekker bij de leersentjes :)

Daan en Lisa hebben gisteren voor het eerst meegelopen met Sint Maarten, dat is echt een hele happening bij ons in de buurt :). En ik heb dus de longen uit mijn lijf staan zingen met twee hangaapjes aan mijn benen die daarna wel heel hard dank je wel durfden te zeggen voor de snoepjes die ze kregen maar dus nog niet echt durfden te zingen ;). Ze vonden het wel heel mooi

liefs floor
  9. Antoinette:
    18 november 2012
    Hoi Madeleine, Marc, Koen, Floor en Fien,
    Geweldig wat julie allemaal meemaken! Zoiets zou ome Hans ook wel willen doen, denk ik, (in ieder geval hébben willen doen, nu is hij te oud :) ervoor en de knieën werken niet altijd mee. Toen hij jonger was waren de knieën nog goed, maar werkte zijn vrouw niet mee, die bleef liever thuis.).
    GENIET ERVAN! Wij volgen jullie lekker relaxed zittend achter de laptop en genieten met jullie mee.

Veel liefs van Hans en Antoinette; jullie weten wel, die mijnheer en mevrouw uit De Panne :)

PS Mama / oma Marianne heeft mij een mailtje gestuurd en ik ga me zometeen ook aanmelden, zodat ik jullie verdere belevenissen ook kan zien.
  10. Lilian Grootswagers:
    19 november 2012
    Dag Marc,

iedereen kei jaloers natuurlijk in Venetie. Dit is geen plek om over werken te spreken maar ik weet niet hoe ik je anders moet bereiken. Even melden dat alles in Venetie goed is gegaan, iedereen heeft copies meegenomen en duo presentatie was leuk om te doen. Heel veel groeten van Henrik, Michael, Thomas, Luc en Lucy en Leena. Groet Lilian
  11. Harm:
    5 december 2012
    Ha reizigers!

Net terug van een maand Brazilie leest ik jullie laatste mails. Erg leuk om zo 'mee te kunnen reizen'!

In 'Austalie so far' schrijft Marc over een paars bloeiende boom. Waarschijnlijk hebben jullie er intussen al veel meer gezien. Het is een jacaranda. Komt o.a. ook voor in Zuid-Afrika, en Buenos Aires staat er vol mee.

Veel reisplezier nog!
    Harm