De Piu Piu

30 december 2012 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Hoi alemaal hoe gaat het?
Met mij gaat het goed. Ik kan iets maken dat maori's ook maken. Maori's zijn de oorspronkelijke bewoners van nieuw zeeland. Dat is het begin van een rokje en het heet een piupiu. dat is gemaakt van  een plant. Daar maaken ze nog veel meer dingen van.  Zo als regen jassen, daken, kleren en nog veel en veel meer. Ik maak er zelf ook een. Je kunt het aleen met een groene mossel schelp maken.  Papa had die een keer gegeten. Dus konden wij dat maken. het is heeeeeeeeeeeeeel erg sterk. Ik heb dat vrijdag geleerd want toen gingen we naar een maori dorp.

Groetjes floor

Maori Floor maakt haar PiuPiu rok

1. Oma Marianne:
    30 december 2012
    Hi Floortje, ik ben zo benieuwd naar je nieuwe rok en hoop vlug een foto te zien van je creatie. XX oma
  2. Oma Ria en opa Jacques:
    30 december 2012
    Hoi Floor maar goed dat papa groene mossels heeft gegeten zodat jij je rokje kunt maken. Leuk verhaaltje. Dikke kus opa Jacques en oma Ria.
  3. Nathasja:
    30 december 2012
    Hoi floor wij gaan morgen naar vlieland en gaan daar oud en nieuw vieren. bij jullie is het eerder 2013 dat vind ik grappig en ik heb de mevrouw gezien die even in jullie huis woont. Ik ben ook nog naar hotel transovania geweest (film). Groetjes Elin!!!
  4. Gisela en Jo:
    31 december 2012
    Dag Floor, dank voor je verslag, leuk! Hier begint het Nieuw Jaars geknal goed op gang te komen. Het is iedere oudjaars dag weer spannend wat het Nieuwe Jaar weer gaat brengen. Jo en ik wensen jullie 5jes alle goede dingen voor 2013.