Olifantentocht - door Koen

31 januari 2013 - Sen Monorom, Cambodja

Too cool for school

We gingen eerst met een busje naar de locatie. Daar mochten we ze met bananen voeren. Dat was heel grappig. Floor was heel erg bang op het begin. Ik snapte het ook wel want ze waren heel groot. Toen mochten we op een trapje in het mandje klimmen. Het zat eigenlijk niet echt zo fijn het was heel krap omdat fien ik en mama in een basket zaten. Toen zaten we twee uur op de olifant. We hadden twee keer wel een mooi uitzicht op de bergen. En onze olifant liep naar een palm boom en haalde er bijna de halve stam af.

Toen waren we bij de pauze. Daar gingen we weer van de olifant af. Toen we er af waren had een olifant van een ander steletje dat mee was een hele grote piemel. Hij was wel bijna 1 meter.

Toen gingen we naar de pauze plaats daar was een wateral van ongeveer 2/3 meter hoog. Wij stonden op het blok waar de waterval begon je kon daar met een ladder omlaag daar was ook een poel
En daar gingen we zwemmen. Het was heel erg koud.
Ik ging naar de waterval toe zwemmen. Toen ik daar was ging ik onder de waterval douchen. Toen hadden we lunch. Er was ook een hengel met haakje. Ik deed wortel op de haak en ving een klein visje. Toen ging ik weer zwemmen. De visjes knaagden aan je voeten. Toen gingen de olifanten zich wassen een man ging wassen. Ik wou ook wel maar ik moch niet het was te diep. Een keer gleed de man van de olifant af in de poep. Die dreef in het water.

Toen gingen we weer terug ik mocht de olifant besturen. Eigenlijk mocht ik hem op het laatste niet meer besturen. Maar ik was zo goed dat ik nog door mocht op het einde had de olifant weer een grote piemel.
Einde.

Gr. Koen

1. Oma Marianne:
    31 januari 2013
    Hi Koen, waaauw, waaauw, waaauw.....wat een belevenis en leuk verhaal en foto's. Ik kan met Floortje meevoelen, want ik vond het ook een beetje eng (je weet maar nooit wat er in die grote olifantenkop omgaat?) en verre van comfortabel. Als je weer op de grond staat is het natuurlijk wel 'cool'. Op naar het volgende avontuur ! liefs, oma
  2. Oma Ria en opa Jacques:
    31 januari 2013
    Je lijkt een echte olifanten jongen Koen, stoer! De mandjes waar wij in Thailand in zaten waren wel wat comfortabeler. Het verhaal van de grote piemel komt papa misschien ook wel bekend voor, dat was in de dierentuin in Rotterdam. Fijn dat jullie zo mooi voor opa gezongen hebben. Op naar de volgende verjaardag! Dikke kus.
  3. Oma Gerry en opa Gijs:
    31 januari 2013
    Gossie Koen, wat stoer van jou om alleen voor op die olifant te zitten en te sturen! Dat doe ik jou niet na hoor. Ik heb hoogtevrees en ik zou té bang zijn dat de olifant niet zou doen wat ik zou willen. Wij zijn supertrots op jou en je klasgenootjes zullen wel heel jaloers op je zijn. Jullie beleven samen toch wel heel veel leuke dingen hoor. Straks willen jullie niet eens meer terug naar Nederland. Wel doen hoor!
    Groetjes en knuffels voor jullie allemaal van opa, Dribbel, Tommy, Saartje en van mij natuurlijk.
  4. Monique:
    Hoi Koen,
    Ik zou ook bang worden van zo'n grote piemel....Mooi verhaal en stoer dat jullie op een echte olifant hebben gezeten!
    Groetjes van de vrouw van Wesley Sneijder, maar dan met rimpels...:-)