Mirissa beach - door Koen

16 maart 2013 - Mirissa, Sri Lanka

Riding the waves

We zijn na galle fort naar mirissa beach gegaan. Daar zaten we aan het strand. We waren bij het strand en we zagen hele hoge golfen wel 2 meter hoog. Soms wel 3 meter hoog. Ik ging al meteen met mijn surfboard in het water. En denk maar niet dat ik op die hoge golfen ging surfen. Ik ging net voor de plek waar de golfen omsloegen staan. En als dan de golf omsloeg ging ik op het schuim surfen. Het lukte me heel vaak. En ik werdt ook steeds beter.

Ik heb ook nog veel gezwommen soms ging ik dan met floor fien en mama. Of floor en ik alleen of ik alleen of ik met mama of ik met papa fien en floor. Of ik met papa of ik met papa en fien ezv. We gingen dan tegen het schuim in springen. Ik dook ook meestel onder de golf.

Soms als ik van mijn board afviel kwam ik onder schuim terecht. Die had dan zo'n kracht dat ik bijna niet meer boven kwam. De volgende dag zijn we weer naar het strand gegaan. Ik ging ook weer meteen het water in na een tijdje gingen we lunchen, na het lunchen mocht ik 1 uur surfles. Ik ging deze keer op een echt board. Het lukte me steeds beter.

De volgende dag deden we whale watching toen we weer op het strand waren kreeg ik weer een surfles. Deze keer een half uur en daarna 1 uur zelf op het board oefenen. Op het einde van de surfles kwam een vin in mijn arm de vin had een klein sneetje veroorzaakt. Toen mocht ik zelf oefenen. Op het einde kreeg ik het board heel hard tegen mijn hoofd toen ben ik gestopt.

EINDE

Gr. Koen

1. Oma Ria en opa Jacques:
    16 maart 2013
    Hoi Koen , het klinkt goed allemaal. Jammer dat je in Utrecht niet kunt surfen, in de zomer vakantie maar naar zee! Dikke kus oma en opa.
  2. Oma Marianne:
    16 maart 2013
    Hi Koen, voetballen..., tennissen..., nu komt er surfen bij en na Nepal misschien ook nog bergbeklimmen! Als jij terug bent in NL heb je geen tijd meer voor school of voor bezoekjes aan opa's en oma's. Het lijkt me wel heel gaaf om ook eens te surfen in zo'n 'wilde' zee en ook leuk om surfles te krijgen. Nog veel plezier gewenst in Sri Lanka en groetjes voor allemaal. liefs, oma XXXXX
  3. Oma Gerry en opa Gijs:
    16 maart 2013
    Nou Koen : ik heb de foto waarop jij aan het surfen ben even bekeken. Het lijkt net echt allemaal ; volgens mij heb jij die surffoto van een jongetje dat op jou lijkt gekocht. Grapje van Opa. Het ziet er echt wel goed uit. Geniet van je vakantie, want volgens mij komen jullie de volgende maand weer naar huis. Dat is ook erg leuk.

Groetjes Opa Gijs.