Floor is jarig! - door Marc

28 januari 2013 - Krâchéh, Cambodja

Er is er een jarig, hoera, hoera!

Op een eiland in de Mekong. In een fantastisch huisje in koloniale stijl met zwembad.

Floor ligt al anderhalf uur te wachten als we om 7:00 uur het Lang zal ze leven aanheffen. Koen en Fien hebben de dag ervoor mooie tekeningen gemaakt, Fien heeft ook een kroon met achtjes geknutseld. Op de veranda hangen balonnen. Onze dochter is al acht.

De cadeautjes zijn een verrassing. Een Cambodjaans houten muziekmaakdingetje, waar Floor eerder haar zuurgespaarde centjes niet aan uit wilde geven ($ 0,50). Een spelletje Sims voor op haar tablet. Een goudschrijvende pen. En, de hoofdprijs: een snorkelset. Nooit meer ruzie om die ene duikbril.

Het mooiste cadeautje komt misschien nog: de uiterst zeldzame Irriwady-dolfijn die hier in de Mekong zwemt. Zonder spitse neus. Ben benieuwd.

1. Oma Marianne:
    28 januari 2013
    Lieve Floor, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je mijn e-card hebt ontvangen. Ik wens je een fijne dag en hoop vandaag nog even met jou te kunnen skypen. een dikke knuffel en veel liefs van oma.
  2. Marcel:
    28 januari 2013
    Hoi Floor, van harte gefeliciteerd! cool zo'n snorkelset. en hopelijk zie je ook nog een rvierdolfijn vandaag. liefs van (tante) Floor Marcel Daan Lisa en Sanne
  3. Gisela en Jo:
    28 januari 2013
    Dag Floor, van harte gefeliciteerd, ik weet zeker dat het een geweldige dag word. Family ook gefeliciteerd!
  4. Henriette:
    28 januari 2013
    Floor....proficiat met je verjaardag....hoop dat je deze speciale dag nooit meer vergeet...pa & ma & Koen & Fien allemaal een fijne dag dikke knuf & xxxxxxxx

Liefs Tante Jetje.
  5. Oma Gerry en opa Gijs:
    Lieve Floor
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren toegewenst van Opa Gijs , Oma Gerry en Dribbel en Tommy.
    Je bent nu al 8 jaar, dus je wordt al echt een grote meid.
    Ik las dat je van je fiets was gevallen door die blaffende hond. Ik hoop dat je niet te veel pijn meer aan je knie hebt; maar meisjes van 8 jaar zijn natuurlijk flink en kunnen wel tegen een beetje pijn.
    Floor een fijne verjaardag toegewenst en binnenkort zullen we nog wel eens skypen
  6. Mariska:
    28 januari 2013
    Lieve Flloor, HIEPERDEPIEP HOERA! Van harte gefeliciteerd!!!
    En wat leuk dat je op dezelfe dag jarig bent als ons nichtje Jasmijn :-) Veel plezier vandaag en we zijn erg benieuwd naar de dolfijn... Dikke knuffel van ons allemaal!
  7. Hetty en Ton:
    Hallo Floor,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag,en een fijne dag!
    Liefs Ton en Hetty
  8. Milou Tesla:
    28 januari 2013
    Hoi Floor, gefeliciteerd met je verjaardag.
  9. Oma Ria en opa Jacques:
    En Floor het was zeker wel heel bijzonder om in Cambodja 8 jaar te worden? Xx
  10. Michael:
    GEFELICITEERD FLOOR!!!
    (Doe je wel een kinderfeestje in nederland als je trug bent)
    Groetjes van Elin
  11. Tim:
    28 januari 2013
    Hiep Hiep Hoera!!!! Floor van harte gefeliciteerd met je 8e verjaardag en veel plezier met je snorkelset!
  12. Sally:
    Lieve Floor,

heel hartelijk gefeliciteerd met je 8e verjaardag.Het is wel heel bijzonder denk ik om in zo'n ver land jarig te zijn. Ik volg al jullie avonturen en kijk iedere dag even of ik een berichtje in mijn mailbox heb waarin staat dat jullie weer een stukje hebben geschreven.
    Ik wens jullie nog een hele fijne tijd toe en hoop dat jullie nog veel avonturen beleven en nog veel mooie dingen gaan bekijken.

Heel veel groetjes, ook aan Marc, Madeleine, Fien en Koen.
    xxxx Sally
  13. Ghislaine:
    Hallo allemaal,

Lieve Floor allereerst hiep hiep hoera, gefeliciteerd met je verjaardag van ons allemaal.
    We zijn jaloers bij het lezen van jullie verslagen. Hier gaat alles goed. De vissen leven nog, hun bak wordt elke maand verschoond met een vers plantje erbij. We waarschuwen de buren iedere week dat ze niet zulke heftige feestjes moeten geven, want er komt een moment dat we gaan party crashen. Vandaag is de eerste hand gelegd aan de verbouwing, dus zoals het er nu uitziet zal Aylin een nieuwe kamer krijgen over een aantal weken.

Heel veel groeten,

Kaya, Aylin, Yavuz en Ghislaine