Reistop 5 - door Marc

19 december 2012 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Ieder van ons heeft een reistop 5. Wat zijn de vijf leukste dingen die je tot nu toe hebt gezien of gedaan. Wil je iets toevoegen aan de top 5, dan moet er ook iets uit. We bekijken de top 5 van eenieder meestal tijdens het autorijden. De top 5 is in willekeurige volgorde samengesteld.

Fien

• Snorkelen Great Barrier Reef
  • Pinguïns Phillip Island
  • Ophangen kerstversiering in camper
  • Paardrijden Queenstown
  • Trollentocht (walk door regenwoud)

Floor

• Zip line tour Otway (kabelbaantocht door regenwoud)
  • Fjordencruise Milford Sound
  • Natuur NZ
  • Gletsjertocht Fox Glacier (met mama)
  • Trollentocht

Floor wil eigenlijk een top 10. Nu staan de pinguïns er niet in, tot haar grote spijt...

Koen

• Snorkelen GBR
  • Pinguins
  • Discussie Parliament House Canberra
  • Jet boat Queenstown (verhaal volgt)

Madeleine

• Snorkelen Lady Musgrave (GBR)
  • Whitehaven beach
  • Pinguïns
  • Natuurcamping Warrumbungle (ontbijten tussen de kangoeroes)

Marc

• Snorkelen Lady Musgrave
  • Whitehaven beach
  • Natuurcamping Warrumbungle
  • Great Ocean Road (vooralsnog...)
  • Discussie Parliament House Canberra

We zijn nu in het Abel Tasmanpark, in het noorden van het zuidereiland.

1. Oma Ria en opa Jacques:
    19 december 2012
    Kerstversiering ophangen in de camper, daar ga je dan een wereld reis voor maken . Geweldig!!!
  2. Milou Tesla:
    20 december 2012
    Ik baal er al jaren van dat ik snorkelen op GBR heb gemist vanwege enorme kater. Wrijf het er nog maar vijf keer in...
  3. Roos,berend,saar:
    22 december 2012
    Hoi koen zullen we proberen te skype?
    We zitten nu vlakbij jullie in chang mai ligt boven bangkok
    Als wij ontbijten tussen 8en9 is het bij jullie 14.00-15.00uur
    Kan je morgen skypen?

Groet berend saar en roos
  4. Roos:
    23 december 2012
    Hallo allemaal,
    ik heb net even gegoogled op Milford en wat is het daar prachtig!!! Dat bleek natuurlijk ook al wel uit jullie fotoselectie. Echt geweldig. Een een verdoving dichtbij; de superkoude sneeuw? Dat is niet zo best natuurlijk die kies.
    Ik lees van een schooldag. Eh.. bijv. het uitrekenen van al die afstanden die jullie al hebben afgelegd. En ook interessant: die aardbreuken bij Nieuw Zeeland, die maken het landschap.
    Wij hebben hier een meisje dat met regelmaat Fien haar naam noemt. En wil weten hoe laat het is bij Fien, wat voor weer het is en of het nu daar ook kerst is, etc. Zij wil bij deze de hartelijke groetjes voor Fien overbrengen! Bij het horen over Nieuw Zeeland dacht ze dat Fien dan al bijna klaar zou zijn met de reis.
    Nou, dacht het niet he. Dag dag!
  5. Es & Rich:
    24 december 2012
    Wat een coole dingen allemaal! Ben benieuwd naar het verhaal achter parliament house. Kerstversiering in camper ophangen kan ik me helemaal voorstellen. Na safari, jungletocht naar waterval, aapjeswandeling, kanoen en prachtige zeventiende eeuwse architectuur vindt isolde de speeltuinen met autobandschommels het mooiste ;-) Wij ook want je hebt hier overal wijn en cappuccino in de speeltuin... Merry xmas uit Stellenbosch XXX Es Rich Isolde en Felix
  6. Hannah:
    24 december 2012
    Hoi Floor,
    Ik wens je een fijne kerst!
    Liefs,
    Hannah