Aftellen!

26 augustus 2012 - Utrecht, Nederland

Nog een kleine zes weken en we zijn vertrokken..

Geweldig en spannend dat het nu echt gaat gebeuren na vier jaar praten. Elk weekend staat nu in het teken van afscheidsetentjes en dingen regelen. En het starten van een reisblog stond ook op de lijst. Onze persoonlijke uitdaging hierbij wordt het schrijven van een kort verhaal zonder veel uitroeptekens!!!

De kinderen zijn wisselend enthousiast en 'minder blij' met de reis. Vooral enthousiast bij het zien van foto's van stranden, watervallen, zwembaden en zwemmen met dolfijnen. Minder blij als ze denken aan hun vrienden en vriendinnen, voetballen, afspreken en de verjaardagsfeestjes die ze mislopen.

En wij zeggen minimaal drie keer per dag tegen elkaar hoe geweldig dit gaat worden, om vervolgens nog wat kleine regeldingen aan de lijst toe te voegen. En vreemd genoeg wordt die lijst vooral beheerd door mij:-)

Madeleine

1. Sabine, Richard, Jules en beagle Mats:
    28 augustus 2012
    Hallo Koen, Floor en Fien,

Ik ben Jules (2) en mijn mama heeft met jullie vader gewerkt in het museum. Wij reizen rond in een camper en zijn eerst naar Denemarken, Zweden en Noorwegen geweest en daarna naar Estland, Letland, Litouwen, Polen en Duitsland. Ik vind het heel leuk en ontmoet allemaal nieuwe vrienden onderweg. Maar soms ook best lastig als we weer verder gaan en een nieuwe vriend zoals Olivier weer achterblijft. Wel kan ik nu al zwemmen omdat we daar elke dag tijd voor hebben. Het wordt vast een heel bijzondere reis en maak/stuur veel foto's dat doe ik ook. Tekenen kan natuurlijk ook, ook al kan ik dat nog niet zo goed. Heel veel plezier en af en toe moet je je ouders maar even alleen laten, dat doe ik ook. Wij vertrekken nu naar het zuiden voor de zon. Ook al kennen jullie me niet, veel liefs van Jules