Fietstocht in Kampong Cham - door Floor

25 januari 2013 - Kâmpóng Cham, Cambodja

Hoi allemaal,

Hoe gaat het?
We gingen een keer 20km fietsen en dat was op het platteland. De Cambodianen zijn een beetje kleiner dus de fietsen ook en als je het zadel helemaal omlaag zet pas ik op een grotenmensen fiets. We waren bij mensen thuis logeren en toen gingen we met hun fietsen. Het was heel erg hobbelig. En er waren allemaal kinderen langs de weg en die zeiden allemaal hallo hello en zwaaiden. En we zijn naar een huis van iemand geweest waar een mevrouw was  die  doeken maakte  met de hand. En daar waren ook kinderen die voor zichzelf moesten zorgen omdat de ouders in Thailand werken want daar verdienen ze meer geld. En dat vond ik wel zielig. En toen gingen we verder fietsen. Toen fietsten we naar een rubberplantage. Dat is ergens waar ze rubber maken. En rubber komt uit een boom. Ze snijden soms een stuk bast af en dan  hebben ze een soort baantje aan het einde en daar druppel het rubber op en dan glijd het in een bakje dat ze om de boom hebben hangen. Met het regenseizoen komt dat bakje helemaal vol in 7 of 8 uur en met het droge seizoen komt het bakje half vol in 8 of 7 uur.  Elke familie moest 500 bomen doen en de kinderen moesten mee werken. Toen fietsten we naar huis. Toen waren we al lang aan het fietsen en was ik heel moe en daar was een heuveltje en daar kon ik niet op met mijn fiets en daar was een hond die hard blafte en daar schrok ik van en toen viel ik en nu heb ik twee wonden op mijn knieen.

Einde.

Gr floor en we hopen dat het niet gaat ontsteken.

1. Oma Ria en opa Jacques:
    Wat een bikkel ben jij Floor! En wat goed uitgelegd van die rubberboom. XXX
  2. Oma Marianne:
    25 januari 2013
    Hi Floor, goed verslag, jammer dat het laatste regeltje zo triest voor jou uitpakte. goretjes en liefs voor allemaal XXXXX oma
  3. Gisela en Jo:
    25 januari 2013
    Knap hoor zo`n lange fietstocht! Hoop dat het nu goed is met jouw knie Floor!