Weer thuis - door Marc

23 april 2013 - Utrecht, Nederland

De laatste foto...

'Mam, kan ik het toiletpapier in de wc gooien?' 'Ja hoor Fien, dat mag hier weer.'

We zijn weer thuis. In een huis met een kleine woonkamer en een kleine douche, volgens Floor.

Wat zijn we lang weggeweest. Wat zijn we kort weggeweest.

Het welkom op Schiphol is hartverwarmend, familie en vrienden wachten ons op. Wat goed om jullie allemaal weer te zien! Sommige kinderen zijn flink gegroeid. Wat fijn om Frank 's middags bij ons thuis te zien.

Thuis hangen ballonnen en een welkomstspandoek van Teddy en Hannah. Overbuurvrouw en fervent blogvolger Mariska houdt onze traditie in stand van de foto van twee biertjes in een nieuw land, zonder Lonely Planet deze keer... De oma's hebben gekookt. Het huis is door dezelfde oma's en opa al helemaal ingericht. Fantastisch!

Koen, Floor en Fien gaan maandag gelijk naar school. Koens stem zakt bij het weerzien van zijn vrienden gelijk weer twee octaven. Floor krijgt een lieve onhandige knuffel van Hannah. Fien heeft drie vriendinnetjes te spelen. Aan de eettafel is het 's avonds gezellig druk. Wij zijn stiekem een beetje verdrietig.

Tijdens onze reis hebben we erg genoten van jullie reacties op onze verhalen, hoe jullie met ons meeleefden. Veel, veel dank daarvoor!

Madeleine heeft alles over de reis gezegd wat er te zeggen valt. Het was wat we hadden verwacht, wat we hadden gehoopt.

Nee, meer dan dat. Veel meer dan dat.

1. Albert:
    Hi Madeleine, Marc, Koen, Floor en Fien,

Een mooie reis is ten einde, heb genoten van jullie prachtige/komische/ontroerende en beeldende verhalen. De verhalen uit Laos en Nepal riepen allemaal mooie herinneringen op en ik kan me goed voorstellen wat een indrukwekkende ervaring dit moet zijn geweest.

Dank voor het delen van jullie verhalen,

Groet,

Albert
  2. Oma Ria en opa Jacques:
    23 april 2013
    De verhalen gaan we missen, maar blij dat jullie er weer zijn !xxxx
  3. Gisela en Jo:
    23 april 2013
    There is no place Like home. Welkom thuis. Wij zullen jullie mooie verhalen missen. Back to normal (alas?)
  4. Henriette:
    WELKOM thuis xxxxxxxxxx
  5. Mariska:
    Nog één keer dan...

Ik zal jullie verhalen ook missen. Het was heerlijk om even af te dwalen op basis ervan. Geweldig dat jullie het zo goed hebben gehad en wat fijn dat jullie gelukkig en in goede gezondheid weer thuis zijn.

Hartelijke groeten van de overkant
  6. Heidi:
    23 april 2013
    Wat fijn dat jullie weer thuis zijn, maar wat zal ik jullie missen.
  7. Monique:
    23 april 2013
    Maar jongens zo erg is het hier niet hoor, jullie stappen in in een veelzijdig en spannend Nederland: een koningslied-rel, een media-geile strafpleiter die uit zijn ambt gezet wordt, zijn liefje dat ingepikt wordt door Freek (onze eigen Steve Irwin), een ander liefje dat haar voetballer aan de kant zet voor één of andere rijke Fransman (waar die voetballer dan weer niet wakker van ligt want die doet het nu met de beste vriendin van dat andere liefje...volgen jullie het nog??), voor extra spanning (vergelijk poemabeleving) ga je naar Leiden (maar oprecht niet leuk, heftig...), mooi uitzicht heb je dan weer vanaf de Dom, cultuur vind je in het vernieuwde Rijksmuseum en aan de Haarrijnse plas heb je een heus strand in de buurt van je huis(ok, aan de A2 is misschien iets minder idyllisch dan jullie de afgelopen maanden gezien hebben). Welcome back! (het went vast weer :-)
  8. Rosemarie Boone:
    26 april 2013
    Hai collega Marc en gezin, welkom terug en tot weerziens in het museum! En nog gefeliciteerd met je nieuwe functie, goed geregeld op afstand:)